2014. december 14., vasárnap

Wir waren in Wien ^^

Sziasztok!

Ahogy azt írtam, a tegnapi napot Bécsben töltöttem 10 másik lőkösi ismerőssel. Pokolian szép város, pokoli hosszú utazással. A hajnali vonattal indultunk, 1-kor volt a gyülekező az állomáson. Természetesnek vettem a fél órás késést, mondván, hogy a MÁV-ról van szó :D De annak már a fele se volt tréfa, hogy Pestig nem volt fűtés -.-" Így hát szétfagyva szálltunk le a Keletiben, de legalább a levegő nem tűnt (annyira) hidegnek :D Onnan busszal mentünk Bécsbe. 6-kor indultunk, és fogalmam sincs, mikorra értünk oda, mert én szinte végig aludtam az utat :D A határnál felkeltem enni, meg amikor beértünk  városba, és kb ennyi :D

Volt szervezve városnézés, az úgy kb délig tartott. Megnéztük a Mária Terézia teret és az ottani kirakodóvásárt. (itt kis híján elkapott a röhögőgörcs, mert eszembe jutott Thomas beszólása a képregényből...:P) Mivel 11-kor nyitottak, így átmentünk a Hősök terére, innen pedig a császári palotát (Hofburg) és tejes környékét jártuk végig. Innen a belvárosba, a Szt. István tér felé vettük az irányt, megnéztük a gyönyörű székesegyházat, végül a Városházánál ért véget az  idegenvezetés. Innen mindenki külön utakon folytatta a napot.

A városháza melletti kirakodóvásár felé vettük az utat, ahol én végre megittam a napi kávéadagomat, és zombiból emberré alakultam :D Szert tettem egy szív alakú bögrére is, valamint egy hűtőmágnesre, meg egy képeslapra. Mivel már ekkor fájt a fejem, nem mertem forralt borozni meg puncsozni, mert szinte sejtettem, hogy este muszáj lesz gyógyszer bevenni (így lett). Aztán nekiálltam mászkálni, de a nagy tömeg miatt inkább a város felé vettem az irányt. Út közben találkoztam a volt kollégámmal és párjával, akik egyben szomszédaim is, így együtt mentünk tovább a Mariahilfer Staße felé. Ott töltöttük az egész délutánt, kajáltunk egy kurva jót (de azért basszák meg, hogy hiába volt finom a bécsi szelet, az asztalért külön kellett 1 Eurót fizetni -.-) Meg jó sokszor kamatoztathattam a német tudományomat :3 Imádok németül beszélni, ráadásul a sok eredeti nyelven nézett Rex felügyelő miatt az osztrák dialektus sokkal jobban megy, mint a Hochdeutsch. Jó volt, hogy nem kellett gondolkodni, hogy ezt hogy is kell szépen mondani, hanem jöhetett minden csípőből, nem úgy, mint amikor tanítok :D Sőt, a játékboltban az eladó azt hitte, hogy helyiek vagyunk o.O Meg is lepődött, amikor mondtam, hogy magyarok vagyunk, és ha nem működik a játék, amit Atiék vettek a kisfiúknak, nem szándékozunk visszajönni, hogy kicseréljék garanciálisan :D Késő délután indultunk vissza a Mária Terézia térre, és akkor már ki volt világítva minden utca *-* Csodaszép volt, habár nekem a pesti jobban tetszett. És rengeteg embert kell elképzelni. A tömegnyomor nem elég kifelező. Egy tűt nem lehetett leejteni. És ami még feltűnt, hogy rengeteg a magyar Bécsben o.O Alig hallani német szót a fővárosban... :D 

5 óra után indul haza a buszunk, ment valami film is (címet ne kérdezzetek, a sztori az volt, hogy Cameron Diaz és Kate Winslet házat cserél 2 hétre, egyik Angliába, a másik LA-be megy), de én végig aludtam az egészet xD Budapesten keltem fel, szerencsémre, így ugyanis láthattam a díszkivilágításokat *-* Úgyhogy, minden kedves budapesti Olvasóm érezze magát irigyelve :3 Aztán a Hősök Teréről kibuszoztunk a Keletiig, ahogy több, mint 2 óra hosszát vártunk a vonatra -.- Kaja után bementünk a váróba, mázlimra emlékeztem, hogy van fűtött terem is, csak el van dugva, így nem kellett fagyoskodni. Csodák csodájára nem késett, de fűtés itt se volt xD Felmentünk egészen a vonat elejére, ott egész jó volt a légkör... Aztán képszakadás. Szolnokon keltem fel arra, hogy Attila azzal szórakozik, hogy "Lőkösön vagyunk, ébresztő" Aztán K.O. úgy ébresztettek fel a többiek, hogy mindjárt otthon vagyunk :D

Összességében tökéletes nap volt az idei Luca nap ^^ És ha belegondolok abba, hogy az utolsó utáni pillanatban csatlakoztam a csapathoz, még hihetetlenebb a dolog :) Arról nem is beszélve, hogy idén februárban arra készültem, hogy Bécsbe költözök..... Ami végül tárgytalan lett :) Köszönöm szépen még egyszer mindenkinek a tegnapi napot! <3

Képek a facebook oldalunkon elérhetőek: Wien

Auf Wiedersehen!
Dana





Hi all,

As I can write you, I was spending my last day in Vienna (Austria). We left the station early at 1:40 am, arrived at Budapest about 4:30 am. The bus left at 5 am from the heroe's Scuare. About 9 we arrived at Vienna. The spent all day at the city, the sightseeing was so interesting. We learnt so much about Vienna and about The Habsburgs. We visited The "Maria Theresien Platz", Heroe's Scuare, palace of Habsburgs, St. Stefan's cathedral, and the "Rathaus". After we was spending our day alone. I visited the "Adventmarkt" and the Mariahilfer Street with my collegue and his girlfriend. I could practise my German knowledge *-* I love speaking German ;) We ate traditional Wiener Schnitzel and at 3 pm we went to Houses of Parliament, Adventmarkt, and after tht we was waitinf for the bus, which left Vienna at 5 pm. About 3 am we arrived in Lőkösháza :)

That was an absolutelly perfect day <3
Pictures are here: Vienna 


Take care,
Kisses,
Dana

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése