2014. augusztus 29., péntek

Finnország - Élménybeszámoló

Sziasztok!

A nagy rohanás közepette végre sikerült időt szakítanom a részletes élménybeszámolóra is :3 Egy biztos: Finnországnál gyönyörűbb országot én még nem láttam! Minden pillanatot élveztem és imádtam az alatt a 8 nap alatt ^^ De nézzük szép sorjában a dolgokat:

Now I have time to write to you about my journey in Finland. :3 I'm sure, this is the most beautiful country I've ever seen. I enjoyed every moment ^^
1-2. Nap: Indulás, és landolás, és városnézés Tamperében

Először is. SOHA nem ültem még repülőn, így nagyon be voltam szarva. Előző este újrapakoltam a táskát, mivel természetesen pont erre a hétre hűlt le a levegő Finnországban, így a pólókat pulcsikra cseréltem... 12:35-kor indult a vonat, Ágiék Békéscsabán vettek fel, és kocsival mentünk a reptérre. Ez volt a szerencsénk, ugyanis a vonatom balesetezett Szolnok előtt, így ha azzal mentünk volna, lekéstük volna a gépet.... A repülőre várva nagyon hamar eltelt a 2 óra hossza, és azon kaptam magam, hogy épp a gépünk mellett állok, felszállásra várva o.O Szerencsére pont az ablak mellett ültem, így tudtam leskelődni, és fotózni ^^ A felszállás furcsa volt, de hatalmas élmény :D Ahogy maga a repülés is. És hogy mit éreztem akkor, amikor ereszkedéskor feltárult alattam a finn táj, azt nem lehet szavakba önteni..... 11 évnyi álmodozás után végre ott voltam. A landolás simán ment, picit dugult csak be a fülem. Kilépve a gépből az volt az első gondolatom, hogy ezt csak álmodom. A második gondolatom pedig az, hogy nincs is hideg :D Kiérve a tamperei reptérről leültünk várni a buszt. Na, akkor már hideg volt, mert már lement a nap xD Végül is jött busz, Ági el tudott szaladni jegyért, és kisvártatva beértünk Tamperébe. Ott egy német lánynál, Christinnél aludtunk, de aznap éjjel elmentünk a Jack The Rooster nevű kocsmába lazítani egy kicsit. Gyerekek, ha pipáltatok még igényes szórakozóhelyet, akkor az az! Egy élmény volt az az éjszaka <3
Másnap elmentünk városnézésre Ágival, finomakat ettünk-ittünk, és hatalmasat sétáltunk. Kimondhatatlanul gyönyörű az a város, én első látásra beleszerettem ^^ 
Képeket ezen a linken találtok: Tampere

Days 1-2: Departure and arrival in Tampere

First of all: I've never been on plane so I was nervous a little bit. But it was so cool I enjoyed it so much! And the feeling when I saw Finland through the window... I can't explain it. Tampere wasn't so cold but at night it was. Fortunatelly we caught a bus, and at 11 pm we arrived to Christin's flat. she is a german girl who lives in Tampere and she is Ági's friend. We went to the Jack The Rooster whis is a really good rock bar *-* Here we met Ági's friends and we had a greet time together. Tomorrow we went to the city and we spent all the day here in Tampere. It is the most beautiful city I've ever seen *-* <3 Pictures at the end of the hungarian post!


3. Nap - Irány Helsinki

Hétfőn kora reggel indult az Onnibus Helsinkibe. Természetesen esett az eső -.- Maga az út 2 és fél óra volt, nagyon vártam már, hogy a fővárosba érjünk. Ott is pocsék idő volt, de ez cseppet se vette el a kedvemet, sőt! A Kamppi-ban vártuk meg Ági barátait, Nauzikát és Attilát, akiknél én laktam. Eszméletlen aranyos és barátságos párt kell elképzelnetek, imádtam a velük töltött időt ^^ Gyönyörű helyen laknak, képekért katt ide: Vuosaari

Day 3 - Let's go to Helsinki

At Monday morning we left Tampere with the Onnibus and we travelled to Helsinki. It was 2 hours long ago. Of course it was raining -.- In the Kamppi we met with Nauzika and Attila. I lived at their flat during this week. They live in Vuosaari whis is a beautiful place in Helsinki. Pictures at the end of the hungarian post!


4. Nap - Helsinki, városnézés

Kedden a nyakunkba vettük a várost, és elindultunk jó turista módon nézelődni. A kikötő melletti piacon beszereztem pár hűtőmágnest és képeslapot, valamint egy raklap fotót csináltam mindenről. Aztán szarrá áztunk, majd bementünk a központba enni és kávézni. Délután Ági kint élő barátaival találkoztunk, itt szembesültem először azzal, hogy jól értem a finnt, de nem tudok megszólalni..... Az éjszakát az Ágit vendégül látó családnál töltöttem, mert másnap kora reggel indult a hajó Tallinba. A rossz idő ellenére nekem nagyon tetszett ez a nap, jó volt a hangulat, és jó volt egyszerűen minden :D A szaunáról nem is beszélve *-*
Íme pár képecske: Helsinki, city center

Day 4 - Helsinki

Next day Ági and me went to walking in the city. Next to the harbour we found a market so I bought some souveniers :3 After that it was raining again -.- Afternoon we met with Ági's friends, and in the evening we went to home to Ági's flat. She lived at her ex-boss because she was a babysitter. It was a good day, too!!!! Pictures at the end of the hungarian post!



5. Nap - Észtország, Tallin

Reggel 8:30-kor indult a hajónk a kikötőből, így korán kellett kelnünk. Én totál szét esett fejjel készültem életem első tengeri hajóútjára..... A hajó belseje nagyon szép volt, még nevettük is, hogy "olyan, mint a Titanic, csak csóróbb" :DDDDD Kint a fedélzeten pedig eszméletlen szél tombolt. Konkrétan nem tudtunk kisétálni a korláthoz..... Miután lementünk a hajó belsejébe, letelepedtünk, mert még alig telt el valami a 2 órás útból. Természetesen két részeg nőt "választottunk" útitársnak, akik a fogfájásról beszélgettek.....-.- Itt már készülődött bennem a röhögő görcs..... Ami akkor robbant, amikor a földön fekvő díszpéldány elkezdett feltápászkodni..... Elkezdtünk poénkodni a Titanic-kal, hogy ez a nő Rose csóró kiadása xD Ági tudott róluk észrevétlenül csinálni egy képet, aminek a "Rose megfáradt, de Jack segít neki" címet adtuk. Még most is röhögök, ha rájuk gondolok xD
Tallin pedig egy meseszép város *-* Igazi turistacsemege. Egy templom tövében lévő kajáldában ettünk finom jávorszarvas levest, majd egy étteremben akkora baszott nagy eperlekváros, vanília fagyis palacsintát, hogy alig fért belénk. Aztán természetesen eláztunk xD Fél óráig kerestünk egy kávézót, ahol ittunk 1-1 cidert, majd kértünk egy-egy pokrócot, mert nagyon fáztunk :D Este indultunk vissza Helsinkibe ugyanazzal a hajóval. Itt már nem volt szél, nem is dobálta a hajót a tenger. Helsinkiben viszont esett az eső, és 6 fok volt... Így felavattam a 3 eurós méhecske sárga esőkabátomat xD De ez a nap is sok-sok szép élményt adott nekem! Íme pár kép: Estonia

Day 5 - Estonia, Tallin

In the morning our ship left the harbour and after 2 hours we arrived at Tallin. The sea was beautiful but windy. We had a great time at the ship, we enjoyed it so much! Tallin was also beautiful. We ate elk soup and a large pancake with stawberry sauce and ice-cream. Yummie :9 After that of course it was raining xD We drank cider at a bar but the weather was so cold... In the evening we went home but in Helsinki was only 6 degrees! BRRR (and rain -.-) But Estonia and Tallin is also very beautiful! Pictures at the end of the hungarian post!



6. Nap - Suomenlinna

Csütörtökön Suomenlinna volt a célpontom, ahova egyedül mentem, ééés nem tévedtem el! ^^ Ez egy kis sziget, ami Helsinkihez tartozik. Itt található egy erőd, ami a Balti-tenger partján terül el. Nem akarok töri órát tartani, akinek felkeltettem az érdeklődését, az a Wikipédián biztos hasznos információkat fog találni róla. De egy biztos: ez egy gyönyörű, mesébe illő hely, amit vétek lett volna kihagyni! Konkrétan lejártam a lábam, de begyalogoltam az egész szigetcsoportot. És lementem egészen a Balti-tenger partjához is! Mivel pont előtte basztam be a lábam egy sziklába, így levettem a cipőmet, feltűrtem a nadrágom, és lábhűtés céljából bele is mentem az alig pár fokos vízbe. És most már megértem, miért mondják azt, hogy a tengert látni és hallani kell. Egy óra hosszát ültem egy sziklán, és csak gyönyörködtem a tájban. Olyan helyeken jártam, ahol ember csak nagyon ritkán. Az viszont vicces volt, hogy a sziklán úgy mentem, mint egy zerge, tök mindegy milyen meredek vagy magas volt, viszont a hidakon és lépcsőkön nem mertem átmenni, mert tériszonyom volt :D Az lényegtelen, hogy a szikla veszélyesebb, én ott éreztem magam biztonságban. És természetesen ott nem voltak turisták, így tökéletes képeket lehetett csinálni: Suomenlinna

Day 6 - Suomenlinna

Suomenlinna is az island which belongs to Helsinki. In this island there are some strongholds. This is a beautiful place, I enjoyed it much more than something else in Helsinki. I walked around all the island! And I went to the beach of the sea! I can't explain the feeling when I sat on the stone and heard the soounds of the sea... Perfect. Before that I hurt my ankle (this is me xD -.-") so I went into the cold water! It was so good for my legs :D I went up and down on the stones all day and I was absolutely happy ^^ Pictures at the end of the hungarian post!



7. Nap - Turku

Péntek reggel indultunk szintén Onnibus-szal Turkuba. Az út itt is kb 2 óra hossza volt. Mikor megérkeztünk, elmentünk várost nézni. Elmentünk Ági egykori egyeteméhez, templomokhoz, és a várhoz. Ez a város vetekedett nálam Tampere szépségével, de azért még mindig Tampere állt az első helyen ^^ Íme pár kép: Turku
Ezután lecuccoltunk annál a srácnál, akinél aludtunk. Ő félig finn, félig magyar volt, így vele is magyarul beszéltünk. Szintén találkoztunk Ági itteni barátnőjével, akinek 2 mesébe illően gyönyörű cicája van *-* Aztán kimentünk busszal Ruissalo-ra. Ez egy kis sziget, amit erdő borít, és ilyen eddig csak a képzeletemben létezett. Maga a tökéletesség. Órák hosszat sétáltunk az erdőben, ahol olyan tiszta volt a levegő, hogy mindenféle növény- és faillatot megérzett az ember. Aztán természetesen bőrig áztunk. A himnuszunk a "Ha újra itt a nyár, és meleg az idő" című dalocska lett..... Képek itt: Ruissalo
Este kaja után beültünk egy bárba, majd hazamentünk aludni, mert reggel kurva korán indult a busz Helsinkibe...

Day 7 - Turku

On friday we went to Turku with Onnibus. It was also 2 hours long. When we arrived, Ági and me went for a walk in the city. Ági studied here so we visited her university, a church and a castle. We met with Ági's friend who has two cute and large cats *-* We slept at flat of a half finnish - half hungarian boy  so we could talk with each other in hungarian :D
Afternoon Ági and me took a bus and went to Ruissalo. This is an island which belongs to Turku. It was so good to walk in the wood for hours. But it was raining again -.-" Why not :D Pictures at the end of the hungarian post!



8. Nap - Seurasaari

Seurasaarira is egyedül mentem, miután hazaértünk Turkuból, ez egy kis sziget, ahol egy skanzen található, ilyen régi finn faházakkal, és mókusokkal ^^ Csodálatos ez a hely, itt is lementem a parthoz, tövéről - hegyére végigsétáltam az egész erdőt és magát  szigetet. Természetesen itt is bőrig áztam xD Csak estefele jöttem vissza a városba. Itt találkoztam Ágival, és elmentünk hozzájuk lecsót főzni a finn családnak :) Nagy nehezen összehoztuk a kaját, mert én sósan csinálom, Ágiék cukorral, és a finnek ilyet szerettek volna enni :D Egyébként finom lett, rögtön el is fogyott, Kirsiék kétszer is szedtek! :D Jó érzés volt látni, hogy ízlik nekik a főztünk! Este indultam haza, persze, hogy rossz helyt szálltam le a buszról, és eltévedtem xD A slussz poén, hogy közben jött egy vihar, és percenként lecsapott 1-1 villám. Attila úgy jött ki szerény nyomorult személyem elé, mert annyira beszartam, hogy azt se tudtam, hol vagyok..... X"D Nem, nem is én lennék xD
És íme pár fotó: Seurasaari

 Day 8 - Seurasaari

Seurasaari is also an island which belongs to Helsinki. In this island there are so many old finnish houses and squirrels :D This is a beautiful place! However it was raining again it was a cool trip! The wood and the beach is so wonderful! In the evening I met with Ági and we went to flat where she lived during this week. She lived together with a finnish family. Ági was their babysitter few years ago. We cooked for them a hungarian food, called lecsó. It was so delicious I think! :) At 9 pm i went to home to Nauzi's flat but Igot lost, of course xD Her boyfriend, Attila came to find me, because there was a big storm and I was affraid so much :D I didn't know where i was.... But it was also a perfect day :) Pictures at the end of the hungarian post!



9. Nap - Helsinki --> Budapest

És eljött, amit nagyon nem akartam..... Az utolsó nap..... Reggel indultam el Nauzikáéktól. Brutálisan szar volt felszállni a buszra, mert nagyon megszerettem őket, a helyet ahol laknak, és magát az országot. Itt még csak kerülgetett a sírás, de a mécses még nem tört el. A metrón sem, pedig ott már szét voltam esve. A nap hátralévő részében találkoztunk utoljára Ági barátnőjével, majd elindultunk a városban, ahol egy bazi nagy piacon kötöttünk ki. Millió meg egy goth ékszer, gyertyatartó, ruha és mi szem-szájnak ingere. Ez volt a felhozatal. Na meg ugye a CD részleg, ahol Ági sikeresen rátalált nekem a Teräsbetoni első 3 lemezére *-* Igaz, hogy kb 2 napja tudtam meg, hogy odakint egy rakás szarnak vélik ezt a zenekart, de én akkor is szeretem őket, így hát 3 CD-vel gazdagabban, és 15 euróval szegényebben indultunk vissza a lakáshoz. Kaja után indultunk kocsival a reptérre, előtte még elvittek minket nézelődni Kirsiék, hogy lássak igazi régi finn faházakat. De én csak arra tudtam gondolni, hogy nem akarok innen elmenni....
A reptérre érte már le voltam törve, mint a bili füle. A gépre pedig pokoli szar volt felülni..... Még az se vigasztalt, hogy ablak mellé ülhettem, felvehettem videóra a felszállást, felhők felett nézhettem meg a naplementét, és felülről láthattam az éjjeli Budapestet..... :( Még jobban beleszerettem ebbe az országba, Tamperébe pedig kiváltképp. Nem akartam, hogy vége legyen..... De a gép felszállt, majd landolt Budapesten. :((((( Még szerdán is fájt a fülem, ez  leszállás sokkal rosszabb volt a fülemnek, mert nagyon gyorsan ereszkedett a gép..... Kb 3 órát kocsikáztunk, én beájultam már Pest után... Arra keltem fel, hogy hív apa, de hiába kérdeztem, lövésem se volt arról, hogy hol vagyok :D A Dacia természetesen késett, így kicsit több, mint 2 órát csöveztem Békéscsabán -.- 3 óra körül értem Lőkösre, beköszöntem apához a forgalmiba, majd hazamentem. 4 óra elmúlt, mire ágyba kerültem.

Day 9 - Helsinki --> Budapest

In hungarian I wrote so much but in English I won't. I didn't want to come home. Really. For me this week was so perfect. Since my age 14 I dreamed about this journey, and I didn't want the end..... I almost cried when the plane left Helsinki.... 3 am I was in Lőpkösháza, and after 4 pm I went to the bed..... :(((((


De egy biztos: ez a 8 nap volt eddigi életem legcsodálatosabb 8 napja! Köszönöm mindenkinek, aki hozzájárult ehhez a csodához! Külön köszönöm Áginak, hogy leszervezte ezt az utat, Nauzinak, Attilának, hogy náluk lakhattam, és Kirsiéknek, hogy olyan kedvesek voltak velem. Sosem fogom elfelejteni ezt az egy hetet!


"Once, I had a dream and this is it"




Köszönöm, hogy meghallgattatok! / Kisses,
Dana

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése