2013. június 28., péntek

Szarvasi Arborétum - kirándulás

Sziasztok!

Aki ismer személyesen vagy facebook-on ismerősöm, az tudja, hogy én a helyi Idősek Klubjában dolgozom szociális segítőként. Tavasszal és ősszel nagyobb kirándulásokat szoktunk szervezni, tavaly szeptemberben a szegedi Vadasparkban voltunk, most pedig a Szarvasi Arborétumban. Erről állítottam most össze egy kis anyagot, remélem felkelti a közelben élők érdeklődését :)

Mivel korán (7 órakor) indultunk, így én zombi üzemmódban léteztem úgy 9 óráig, ekkor nyitott ugyanis az Arborétum. Kisebb csoportokra szakadva jártuk körbe ezt a gyönyörű parkot. Én imádom a természetet, szóval nekem ez most egy felüdülés volt az elmúlt hetek után. Az a friss illat, azok a több száz éves fák és a madárcsicsergés.... El tudnám viselni egész életemben. (na jó, a madárcsipogást nem mindig tolerálom, a hajnal 4-kor zajongó verebek, a huhogó galambok és vihogó baglyok valamint a fakopáncs kiváltképp fel tudnak idegelni ^^) Válogattam pár képet is, szemlegeltetés céljából:
















Összefutottunk egy szelíd, de annál éhesebb pávával is, aki felcsapott idegenvezetőnek, majd fizetségül a klubvezetőnk szendvicsét óhajtotta, amiből jutott is neki pár falat (az én nyominger fejemet ne nézzétek xD):



Az Arborétum a Holt-Körös mellett fekszik, így az is útba esett. A túlparton lévő nyaralóktól leszakadt a pofám, ilyen vityillókat eddig csak filmekben láttam... De szerintem a folyópart szebb volt:


















A kirándulást egybekötöttük egy sétahajókázással, aminek már a puszta gondolatától is rosszul voltam... Mivel víziszonyom van, az is kérdéses volt, hogy a partig le tudok-e menni rosszullét nélkül, nem hogy kibírni egy (!) órát a vízen... De szerencsére jó humorú volt a hajóskapitány, aki végig mesélt és humorizált, volt korlát, amibe kapaszkodhattam, így rókázás és rosszullét nélkül megúsztam ezt a kalandot is, ráadásul sok szép látványban volt részem :)
Íme:

























Majd a Halászcsárdában megebédeltünk, egy fagyizóban adtunk a norbiápdét diétának, végül elindultunk haza. Délután 4-kor már állt a buszunk a könyvtár előtt, és elfáradva, élményekkel tele indult haza mindenki.

Külön köszönöm kollégáimnak azt a gyönyörű orchideát, amit utolsó munkanapom alkalmából ajándékoztak nekem :) (a falubéli pletykák elkerülése végett: nem rúgtak ki, és nem mondtam fel, csak átszervezés történt!)


További szép estét mindenkinek!
Dana



Hi all!

I'm working in a club of aged ones, and we used to organize short trips two times in a year. Last September we visited the Game Park of Szeged, and today we went to Szarvas' Arboretum.
We leave Lőkösháza at 7:00 am, so I was VERY sleepy until 9:00 am, when we arrived to Szarvas. We created small groups, and we took a long trip between hundred years old trees and singing birds. I really love the nature, so I enjoyed it so much.
At 11:00 am we went sailing, because Holt-Körös (it's a river) is next to the Arboretum. It was about one hour and fortunatelly I wasn't seasick :D
After that, we had our lunch in the Halászcsárda restaurant, and in the city we ate some ice-cream. About 3:00 pm we went home with our bus and after an hour we were at home.

Finally I got a beautiful orchid from my colleagues, because it was my last day on this employment (don't worry, it was just a little reform). Thank you sooo much ^^

The pictures are: first couple is the Arboretum, where we met a very hungry peacock, and she ate my boss' sandwich :D
Second couple is the river Holt-Körös
And the third couple is the pictures I took while we were sailing.


I hope you're gonna visit this city and the Arboretum, if you'll be in Hunagry :)
Have a nice day to everyone!

Dana

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése