2012. június 18., hétfő

Hogyan is lesz...

... Egy-két irka-firkából egy komplett képregény sorozat?

Vicces, de nem tudnék rá válaszolni. Először is, hatalmas akarat- és képzelőerő, valamint kitartás kell hozzá. Másodszor, egy jó ötlet. A rajztudás nem feltétel, mert pl. csak megírod a sztorit, és valaki mással megrajzoltatod... Számomra a harmadik feltétel pedig egy csésze kávé, és egy pohár édes, vörösbor :)



Meg persze olyan zene, ami inspirál, de nem tereli el a figyelmed. Én az ötleteléshez azokat a zenéket szedem elő, amiket általánosban és gimiben hallgattam, mert így jobban előjönnek az emlékek. Vicces látvány vagyok olyankor, feketében, Nightwish-es pólóban, kifestve hallgatok olyanokat, mint pl. ABBA, Joy vagy a Hair filmzenéje :D
A rajzoláshoz ha van ihlet és elképzelés, akkor már a metál dübörög :D Ha pedig mindenféle elképzelés nélkül ülök le, és fogalmam sincs arról, hogyan kezdjek hozzá, akkor előszedem a Gregorian-féle feldolgozásokat, és előbb-utóbb belekezdek a munkába.

Eddig az asztalomon meg a szekrényem tároltam az Only Human-es cuccokat, de most már van külön fiók is nekik ^^


Na jó, ez inkább egy disznóólra hasonlít, de képtelen vagyok rendet tartani :DDD

A következő lépés, hogy eldöntöm, mit szeretnék a következő fejezetbe. kiről szóljon, milyen helyszínen, melyik történetszálat vigyem tovább stb. Ehhez egy kis vázlatfüzet van a segítségemre. Ezekbe gyűjtöttem össze a beszólásokat, hülyüléseket, tantárgyakra szétbontva. Ez kb csak az én számomra érthető, ugyanis olyan rondán írtam bele, hogy egy átlagember számára az írásképem az egyiptomi hieroglifákkal egyenlő :D Általában végigolvasom az összes beleírt dolgot, kihúzom, ami már szerepelt stb. Általában (sőt, szinte mindig) találok olyat benne, ami köré fel tudok építeni egy konkrét fejezetet. Ha megvan az alapötlet, onnastól kezdve elindul a lavina, és ömlik belőlem a hülyeség. Fejben születnek meg a párbeszédek, a papírra csak a véglegesített traccspartik kerülnek.
Íme a mindent tudó füzetem, az Only Human "agya és mozgatórugója" :



A tantárgyakhoz, felelésekhez, dolgozatokhoz kell segédanyag is, hiába voltam kitűnő tanuló, fejből már nekem se menne a koszinusztétel vagy épp egy verselemzés :DDD
Olyankor, amikor ezekhez a részekhez érek, úgy néz ki az asztalom, mint gimis koromban: halomban állnak a könyvek és a füzetek :



Ezek után jön a munka oroszlánrésze: papírra vetni a szöveget, ki mit mond, mit csinál közben... Fizikai képtelenség az, hogy egyből készre rajzoljak mindent... A vázlatok segítenek észben tartani az akkori ötleteket. sokszor csak firkák vannak, mert a szövegek is ceruzával, irdatlan ocsmány írással kerülnek a füzetbe xD Milliónyi átolvasás után írom át tollal a véglegesített változatot. És csak ezután kezdek el rajzolni... Egy 12 oldalas fejezet kb 2-3 hónapot vesz igénybe. Ez változó, hétfőtől péntekig ugyanis dolgozok, heti 2 kézi edzésem van. Nagyon szeretek kertészkedni is, így van, hogy hetekig hozzá se nyúlok a füzethez... Ha szabin vagyok más a helyzet, olyankor Only Human van orrba szájba :DDD Csináltam képet a vázlatokról, hogy érthető legyen, amiről írtam nektek:


Ezek csak irka-firkák, amolyan segítség, hogyan is nézzen ki a végeredmény :D

Meg baromi nehéz úgy hógolyócsatát rajzolni, hogy kint 40 fok van árnyékban, és konkrétan olvad az aszfalt az utcán :'DDDD


Most már lelkileg is összeszedtem magam, kezdek egyenesbe jönni, hamarosan jelentkezem a következő fejezettel :)

Kellemes, metálban gazdag nyarat kívánok minden kedves olvasómnak!

Dana Mitzy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése